Sampo-Rosenlew Comia-mallisto täydentyy

11.9.2013

Sampo-Rosenlew Oy julkaisee 11.9.2013 maailmanlaajuisesti uudet Comia-leikkuupuimurimallit. Comia-sarja täydentyy Comia C10 ja Comia C12 -malleilla.

Sampo‐Rosenlew Oy julkaisee 11.9.2013 maailmanlaajuisesti uudet Comia–leikkuupuimurimallit. Comia-sarja täydentyy  Comia C10 ja  Comia C12 –malleilla. Uudet mallit täydentävät Comia-puimuriperheen ja korvaavat samalla Sampo Rosenlew 3000 -sarjan.

Uusiin Comia C10 ja C12 -puimureihin on tehty lukuisia teknisiä uudistuksia, joita on testattu eri olosuhteissa ja eri lajikkeilla jo vuosien ajan. Muutokset parantavat ennen kaikkea puimurin luotettavuutta sekä käytettävyyttä.

Merkittävimmät uudet ominaisuudet ovat:

‐ Uusi runko ja ulkonäkö

‐ Uusi ohjaamo

- ComVision -valvontajärjestelmä

‐ Uusi moottori

Comia C10 ja C12 –puimurien uusi ulkonäkö kätkee sisälleen täysin uusitun rajaisten puintilaitteen. Erillinen puintilaite syöttää puidut rajaiset ruuvilla heittokuljettimen etupäähän. Uudella ratkaisulla on ennen kaikkea tehostettu puintia sekä parannettu tasaista syöttöä seulastolle. Viljasäiliöiden avausmekanismi on päivitetty ja samalla nopeampi tyhjennys (100 l/s) on tuotu vakioksi Comia C12-malliin. Puintikoneiston ratkaisuissa on kiinnitetty huomiota ennenkaikkea luotettavuuteen.

Merkittävin asia uudessa ohjaamossa on uusi ComVision-valvontajärjestelmä. ComVision sisältää 7 tuuman kosketusvärinäytön, josta voidaan hallita ja seurata kaikkia puimurin toimintoja. Myös ohjauspylväs, sähkösäätöiset peilit ja työvalot ovat uudistuneet.

Comian uudet ympäristöystävälliset Tier 4 Final –moottorit ovat saaneet lisää hevosvoimia. Moottoritehot ovat 238 ja 300 hevosvoimaa.

Suurin osa uusista Comia 10 ja Comia 12 -ominaisuuksista on päivitetty myös muihin Comia-malleihin. Esimerkiksi ComVision löytyy nyt vakiovarusteena myös Comia 4, Comia 6 ja Comia 8 –malleista.

Comia sisältää kaikki ne ominaisuudet, joista Sampo on jo tunnettu: pöydän leikkuuteho, puintiteho, kokoluokkansa suurin kapasiteetti, puhdas puintitulos, etenemiskyky vaikeissakin olosuhteissa, huollettavuus ja puhdistettavuus.

Uuden Comia-malliston myynti Suomessa alkaa AGCO Suomi Oy:n toimesta välittömästi. Comia‐mallisto on nähtävillä AGCO Suomi Oy:n myyntipisteissä syyskuun aikana, KoneAgriassa Jyväskylässä 9‐12.10.2013 ja Agritechnica‐näyttelyssä Hannoverissa 10‐16.11.2013.

Lisätietoja

Sami Seppälä                                                            Kalle Pärkö

Myynti‐ ja markkinointijohtaja                                     Suunnittelupäällikkö

Puh. 040 – 8201 365                                                  Puh. 040 – 7420 827